Nadýchaný cuketový "perník"

Léto je jednoznačně boží ♥
Původně jsem chtěla napsat, že je nejlepším obdobím z celého roku, ale popravdě, zarazila jsem se nad tím, když jsem byla v půlce věty.
Mám totiž úplně stejně ráda podzim, jaro a dokonce možná i zimu.

-----------------------------------------

Svítí sluníčko, je horko, odpočívám na lehátku, cold brew v ruce a potají si chodím trhat třešně. Nakonec to vždycky dopadne tak, že na rozpadajícím se žebříku trávím vždycky několik desítek minut a dolů z něj lezu dost neobratně. Ještě aby ne. Nohy rozdrbaný od větví, ruce opatlaný od slaďoučký šťávy a žebřík se kývá ještě trochu víc než by měl, protože stojí na hroudách od krtků. Doteď se totiž nikdo neodvážil ho tam dát, a tak pro hladovce, jako odměnou za jejich odvahu, zbyly ty nejčervenější třešně na úplný konec jejich sezony kdesi v koruně stromu.

Když pak lezu dolů, mamka se smíchem dělá pár fotek, kdy jsem ještě v celku pro případ, že by se mi něco stalo, aby je mohla poslat Fildovi a on pochopil, jak odvážná jsem vlastně byla.
Na co držet žebřík, když tu estrádu může celou spíš zdokumentovat... že jo.

Naštěstí máme dohodu, že na náhrobku mi bude stát, že jsem si to udělala při něčem, co jsem milovala.. :D

-----------------------------------------

Jen, co jsem dole, už docela přecpaná zamířím k plotu plnýmu malin a ostružin. Nějak zkrátka nemůžu odolat. 
A když se přeci jen náhodou stane, že je do sebe nenasoukám, schovám si je do mrazáku, abych je měla po ruce až budou potřeba ♥

Mamka říká, že pak je na zahradě tak nějak klid. V tu dobu, kdy oškubeme třešně, ostružiny, rybíz a další poklady. Jenže já se ani nenadála a už po pár dnech jsem si od ní vezla misku plnou angreštu, několik svazků bylinek a hlavně - cukety.

Dřív jsem moc dobře nevěděla, co s cuketou. Znala jsem ji jen grilovanou. A teď si sotva vzpomenu, kdy jsem tu grilovanou měla naposled. :)

A tady máte jeden z důvodů...


Přísady

  • 50g pohankové mouky
  • 50g jemných ovesných vloček
  • 35g (vegan) proteinu (čokoládový / oříškový / možná i vanilkový)
  • 150ml rostlinného mléka (v neveganské verzi jakékoli jiné)
  • 140g cukety
  • 1 zarovnaná lžička perníkového koření
  • 1/4 lžičky jedlé sody
  • trochu vody
poznámka:
Ochucený proteinový prášek je sladký sám o sobě, takže není potřeba nijak více sladit. Pokud žádný nemáte, tak nezoufejte, místo něj můžete použít jiné sladidlo a hořké kakao. Budete ale muset nejspíš dát krapet víc vody, protože kakao je trochu těžší než protein a mouka.

Postup

Troubu předehřejte na 180°C. 
V míse smíchejte mouku s vločkami a proteinem. Přilijte mléko, promíchejte a pak přidejte na jemno nastrouhanou cuketu a zbývající suroviny. Těsto má být spíše tekuté. Pokud by nebylo, přidejte trochu vody. 
Důkladně promíchejte a přesuňte do menší (používala jsem 24x24 cm) nepřilnavé formy nebo do formy vystlané pečícím papírem a pečte 18-20 minut.

tip:
Vychladlý perník můžete potřít marmeládou a polít rozpuštěnou čokoládou s kokosovým olejem. 
Třeba jako v tomhle receptu.
Nebo jako tady - "pocukrovat" kokosovou moukou :)














Komentáře