Pohanková buchta

Už se docela začínám ztrácet v tom, jak co nazvat. Koláče jsou spíš kulatý. Buchty někdo chápe jako ty klasický - český - Honzovy. Pro mě je ale tohle taková lehká buchta na plech. Vlastně tak lehká, že by mě ani nenapadlo sepisovat recept a přece ho sem dám.

Možná právě proto :)

Podobné recepty vznikají vždycky, když potřebuju upéct něco fakt narychlo. Jako tenhle. Po práci jsem měla jen půl hodinky na to něco splácat, abych si mohla jít ven užít sluníčka a i tak byla připravená na piknik na druhý den :)

I když jsem tentokrát vynechala skořici, určitě by v tom byla skvělá, protože chuť pohankový mouky k tomu úplně vybízí. Je decentně oříšková a tak je nejlepší na perník. Třeba na tenhle veganský ♥.

No, nebudu vám nic vykládat. 
Tady ji máte! 
Tu buchtu.


Přísady

  • 100g třtinového cukru
  • 2 šťastná vajíčka
  • 150ml mandlového mléka
  • 150g pohankové mouky
  • 80g jemných vloček (pohankových, ovesných, ...)
  • kůra z poloviny chemicky neošetřeného citronu (dá se řešit koupením sušené citronové kůry - třeba v DM)
  • půl balíčku bezfosfátového kypřícího prášku (používám taky z DM)
  • cca 60ml vody
  • maliny, plátky mandlí (nebo cokoli, co vás napadne nebo máte doma)

Postup

Je to tak jednoduchý, že stačí všechny přísady smíchat. Jenom maliny a plátky mandlí jsem si nechala nakonec. Dala jsem je tak, aby bylo v každé porci stejně a nikdo si nemusel zoufat, že má malin víc nebo míň ♥
A pečte v troubě předehřáté na 180°C asi 20 minut. 

Jo a nakonec jsem tuhle buchtičku pokokosovala (rozuměj - "pocukrovala" kokosovou moukou). 











Komentáře