Borůvkový cheesecake

Tenhle co-dům-dal cheesecake vznikl jen tak. Na chuť. Ke kávě. Vůbec jsem neměla v plánu se o něj dělit.. myslím o ten recept.. takže jsem ho ani nestihla vyfotit celý.
Vlastně jsem ho pekla hned dvakrát ve dvou dnech.
Poprvé jsem jsem si totiž stihla ukrojit jen malý kousek a zbytek padl pod Fildovýma rukama jen za pomocí lžičky.. rovnou z formy.
Takže když jsem ho pekla podruhé, ukrojil si a donutil mě ho vyfotit sem. Pro vás. :D
No.. tak tady ho máte.. ♥


Přísady

spodní vrstva
  • 125g digestivních sušenek / ovesné sušenky / sušenky s vysokým obsahem vlákniny (většinou používám Emco nebo Gullón)
  • 50g ghee (přepuštěného nebo jiného kvalitního másla)
  • 20g vysokoprocentní čokolády 
krém
  • 200g krémového sýru (Palouček, žervé, Lučina, ...) / nebo tvarohu (obě varianty odzkoušeny)
  • 3 šťastná vajíčka
  • hrnek borůvkové zavařeniny / čerstvé borůvky
  • 2 lžíce přírodního třtinového cukru 
  • skořice, citronová kůra (libovolné)
krémová vrstva navíc
  • borůvkový krém (viz recept TADY)
  • vanilkový extrakt (libovolné)
  • 120g zakysané smetany

Postup

Dno menší dortové formy o velikosti 16-20 cm vystelte pečícím papírem.
Sušenky rozdrťte (buď v mixéru nebo v pevném sáčku kuchyňským válečkem). Ve vodní lázni nebo mikrovlnné troubě rozpusťte máslo s čokoládou, přidejte k sušenkám, promíchejte a pak přesuňte do formy a pořádně upěchujte (stačí na dno).
Troubu předehřejte na 170°C.
Používala jsem domácí borůvkovou zavařeninu, kterou jsem vyhrabala ve spíži. Slila jsem akorát vodu a borůvky rozmixovala. 
Takže..
.. borůvky rozmixujte, pak k nim přidejte zbylé přísady a mixujte do té doby, dokud se vše nespojí. Směs vlijte na sušenkový základ a dejte do trouby na cca 30 minut.

Mezitím si v menší misce smíchejte zhruba polovinu borůvkového krému podle receptu na ovocný krém se zakysanou smetanou.

Cheesecake po 30ti minutách opatrně vytáhněte z trouby, nechte chvíli vychladnout. Pak na něj vlijte krémovou vrstvu, rozprostřete, aby byla po celém povrchu a dejte na dalších 10 minut péct.

Poté vytáhněte, nechte zcela vychladnout a dejte na několik hodin do lednice.




Komentáře