Acai bowl

Sotva bych si vzpomněla, kolikrát mamka prohlásila, že ten rok, co jsem se narodila, bylo fakt teplo.

Jooo jasný mami. 
V létě totiž bývá teplo. 

Jenže včera v rádiu říkali, že dneska má být nejteplejší den právě od toho léta, co mamka tvrdí, že bylo fakt teplo. 
Jakože - FAKT teplo - . 

Tak že by na tom něco vážně bylo?

Léto mám ráda, je super. Dlouhý dny, teplý letní večery, sluníčko většinou nabíjí..
.. jo, většinou.
Ne, když je venku 35°C a v kanclu nám běží 6 počítačů, do oken praží a větráky nestíhají vířit tím příšerně vydýchaným vzduchem.
Hotová idylka.

Uf.. letos trpím i bez toho, aniž bych potřebovala prožít nejteplejší den v životě :D 
Nechci si stěžovat, vážně ne, ale v kombinaci s mým nízkým tlakem jde týhle slípce kolikrát i o kejhák. 
Rozuměj - párkrát sebou "tak trochu švihnu", protože se mi motá hlava. 

Nejhorší je, že káva mi na nízký tlak teď moc nepomáhá a ani není doporučovaná v mém obvyklém množství, protože odvodňuje a tak je to trochu kontraproduktivní a švihám sebou o stošest :( :D

Musela jsem teda sáhnout po trochu jiným povzbuzováku a navíc se aspoň zevnitř zchladit. 
A tím je tentokrát acai [asají]. Název "acai berry" jste už určitě někde na internetu nebo v obchodě v mrazáku zahlédli. 
Jedná se o bobule palmy z Jižní Ameriky. A tyhle acai berry jsou plné antioxidantů, vitamínů, příznivě působí na oběhový a trávicí systém a zrychlují metabolismus. 
No v podstatě jsou nadupané jako všechny možné bobulky, co rostou tady u nás (borůvky, maliny, ostružiny, ...), jen mají trochu jinou chuť, takovou oříškovou, trochu jako červená řepa a pěkně nakopnou energií. 

Acai berry se dá sehnat jako zmrzlá dřeň a nebo sušené v prášku. Já mám prášek, ze kterého si dělám acai bowl. Je to vlastně jen rozmixované zmrzlé ovoce místo zmrzliny, ale v té snad nejlepší kombinaci. ♥

Jde to samozřejmě i bez acai, tak se nechte třeba jen inspirovat, když se vám nebude chtít stát fronta na zmrzku :)



Přísady

  • 150g zmrzlého banánu
  • 50g zmzlého rybízu (nebo jiného bobulovitého kyselejšího ovoce)
  • 50ml rostlinného mléka
  • 15g acai prášku 
  • trochu vody
volitelné posypky
  • kokosové chipsy se skořicí odsud
  • mražené kanadské borůvky
V létě mám v mrazáku vždycky nějaké ovoce. Je to super pro podobné případy. Když se potřebuju zchladit, vezmu si hrst mražených borůvek nebo hroznového vína jen tak na zobání. 
A taky jsem si jistá, že se vám občas stane, že banány zrají trochu rychleji, než je stíháte spotřebovat. Buď je při pečení použijete místo části cukru a tekutiny / vajíček anebo je oloupejte, nakrájejte a dejte do mrazáku, což je v létě asi ta lepší varianta :)

Postup

Všechny přísady kromě těch na posypání rozmixujte dohladka. Vodu použijte až nakonec, když by směs byla příliš hustá a nešla mixovat. Pak ji přesuňte do misky a libovolně dozdobte.  






Komentáře