Fazolové brownies s kávou

Nechci tvrdit, že tohle brownies je nějaký omyl. Ale původně to mělo být něco úplně jiného. Chtěla jsem dělat kakaovo-ořechovou "bábovku" z aquafaby, totiž ze sněhu z vyšlehané vody z cizrny. Jenže jsem bez brýlí sáhla po konzervě a ke svému překvapení v ní našla místo cizrny, bílé fazole..

Příště si beru brýle.. 
.. nebo ne. Ha ha.. znám se!

Takže jsem nakonec vzala úplně jiné přísady, než jsem původně plánovala, ale zachovala tu bábovkovou formu. Vysypala ji kakaem a pak to těsto nemohla vyklopit, takže šla ven lžící. Říkala jsem si, že to bude fakt propadák, ale.. 
.. vlastně ani nevím, jak to popsat. Bez gramu čokolády tohle chutná jen jako čokoláda! Hodně čokolády! A je to neskutečný nebe! Fakt! Hned, co jsem vyškrabala poslední zbytečky z formy, jsem musela zadělat na další várku. Nejsem moc zastánce fazolového brownies. Ne proto, že by mi snad nechutnalo, ale spíš proto, že to klasický je totálně bezkonkurenční. Ale asi budu muset přehodnotit svůj žebříček oblíbených receptů... ♥



Přísady

  • 120g bílých fazolí z konzervy (bez nálevu) - používám buď bio nebo Bonduelle Vapeur vařené v páře tak, aby si zachovaly nejvíce živin
  • 50g mléka
  • 100g ricotty
  • 30g ghee (přepuštěného nebo jiného kvalitního másla)
  • 45g přírodního třtinového cukru
  • 40ml (dvojité) espresso nebo silné filtrované kávy 
  • 40g hořkého kakaa
  • 45g mouky z vlašských ořechů / drcených ořechů (lze použít i mandlovou nebo lískooříškovou mouku)

Postup

Troubu si předehřejte na 175°C. 
Uvařte si kávu (klidně i sobě, ale hlavně taky těch 40ml potřebných do receptu) a rozpusťte máslo. Obojí potřebuje trochu vychladnout. 
Do středně velké mísy dejte fazole a mléko a pomocí tyčového mixéru rozmixujte. Přidejte ricottu, máslo, kávu, cukr a důkladně promíchejte. Nakonec přidejte kakao a mouku a opět pořádně promíchejte. 
Menší formu o maximální velikosti 20x20 vyložte pečícím papírem, těsto do ní přesuňte a pečte 35-40 minut. 

V tomhle případě je lepší použít nějakou opravdu menší formu, aby bylo brownies krapet vyšší než na fotkách. Docílíte tím tak konzistence, co uvnitř chutná jako hutná kakaová pěna. 


Komentáře