Kořeněná ořechová granola

Málem bych zapomněla, jak skvělá tahle granola je. U nás v Trutnově v bezobalovém obchodě KROK na ni seženete skoro všechno. Příšerně jsem se těšila, až se do ní pustím s medem, který jsem si tam vyčíhla. Med se skořicí.. mňam! ♥
Jako malá jsem milovala skořicový "cereálie". Však víte který. JO! CINI MINIS! Nalila jsem si misku mléka, do něj nasypala tyhle čtverečky, nejdřív je vyjedla, dokud ještě křupaly a pak nasypala znova. Do toho stejného mléka. To pak bylo to nejskořicovější mléko na světě. Fákt! :D
Možná proto tuhle granolu tak miluju. Je boží. Hodně kořeněná. ♥
A nejbožejší je na tom to, že si v KROKu koupíte jen tolik, kolik potřebujete a nikde nic nepřebývá. No možná spíš, až tuhle granolu ochutnáte, tak bude chybět. :D Jako mně. Ty oříšky v ní. Já totiž ty kešu a mandle obalený ve skořicovým medu s perníkovým koření vyjídám ještě za tepla ♥


Přísady

  • 150g ovesných vloček
  • 200g (nesolených) ořechů (mandle, kešu, lískové oříšky, atp..)
  • 30g kokosového oleje nebo ghí (přepuštěného másla)
  • 40g medu
  • 1 polévková lžíce perníkového koření
  • sušené nebo lyofilizované = mrazem sušené ovoce (maliny, jahody, banán, meruňky, švestky, ..)
Sušené nebo lyofilizované ovoce přidávejte do granoly až po upečení. 

Postup

Troubu si předehřejte na 170°C.
Ve větší misce si smíchejte ovesné vločky s ořechy a perníkovým kořením. Já jsem použila 100g kešu ořechů a 100g mandlí. Pokud chcete, část z nich nasekejte, abyste docílili různě velkých kousků. Pak přidejte kokosový olej a med a vše důkladně promíchejte rukou. Granolu je potřeba pořádně promnout mezi prsty, aby nezůstaly velké slepené kusy. 
Na plech dejte pečící papír a granolu na něj rovnoměrně rozprostřete. 
Vložte do trouby na zhruba 20 minut a v průběhu pečení kontrolujte a lžící nebo obracečkou alespoň dvakrát promíchejte, abyste docílili rovnoměrného propečení. 

Po vytažení z trouby nechte granolu úplně vychladnout. Pak do ní teprve přidejte sušené ovoce a ve vzduchotěsné nádobě skladujte až několik týdnů. Já nejradši přidávám mrazem sušené maliny. Pěkně křupou a po namočení chutnají skoro jako čerstvé! 










Komentáře