Avokádový cheesecake s vanilkou a pistáciemi

"Už si dáme ten cheesecake?"
"Ne, ještě ne. Myslím, že se povedl, chci si sepsat recept."
"Tak si ho běž nafotit, dokud je světlo."
"Vždyť jsi říkal, že ses přejedl oběda."
"No.. ale kousíček by se tam vešel."

A takhle je to pořád.. :D 

Když jsem začínala péct zdravěji, musela jsem všem okolo tvrdit, že to zdravé není, aby to vůbec někdo ochutnal. Teď to musím dělat přesně naopak, když chci, aby taky zbylo něco na mě.

-------------------------

U avokáda vždycky bojuju. Koupím si ho, když mám na něj chuť a chtěla bych si ho dát na chleba s volským okem, jenže je tak tvrdé, že bych s tím klidně mohla někoho praštit po hlavě. Pak by možná konečně změklo..
.. a mezitím dojde chleba nebo vajíčka. 
To se mi stává v jednom kuse. 
Zákon schválnosti.. 

Svůj první avokádový cheesecake jsem měla před pár lety v Praze ve veganské raw kavárně. Úplně se rozplýval v puse. To bylo určitě kokosovým olejem. Většina těch syrových zákusků je plná kokosového oleje. Docela dobře totiž tuhne, a když si ho pak dáte do pusy, rozpustí se jako ledová čokoláda. Ale třeba takové bílkoviny v nich budete hledat docela marně. Tenkrát ten pidi kousek stál asi stovku. Zkoušela jsem si podobný splácat už mockrát, jenže mě nebaví uklízet ten nepořádek z mixování datlí. 
A to mixování se nelíbí ani mému mixéru. 
Nemá na to výkon.. 
.. a já na to nemám nervy. 

Takže tenhle má v sobě ty bílkoviny i avokádo, je za chvilku hotový a díky vanilce třeba ani někdo, kdo si myslí, že avokádo nemusí, nepozná, že to není jen z pistácií.. :D


Přísady

spodní vrstva
  • 50g mandlové mouky
  • 40g jemně mletých ovesných vloček
  • 60g oříškového másla (mandlové, arašídové, kešu)
  • 20g javorového sirupu

krém
  • 180g zralého avokáda - bez pecky a slupky (= 1 středně velké)
  • 100g čerstvého sýru (žervé, Palouček, Lučina, ..)
  • 140g řeckého jogurtu 
  • 1 lžíce vanilkového extraktu (nebo zrníčka z vanilkového lusku)
  • 40g javorového sirupu
  • 20g třtinového cukru
dozdobení (libovolné)
  • hrst vyloupaných pistácií

Postup

Dno menší dortové formy (cca 16 cm) vyložte pečicím papírem nebo ho potřete trochou oleje. Všechny přísady na spodní vrstvu důkladně promíchejte a pak rovnoměrně rozprostřete do připravené formy. 
Troubu předehřejte na 180°C. 
Dužinu z avokáda rozmixujte úplně na jemno, pak přidejte i zbylé přísady, vše pořádně promíchejte a vlijte na spodní vrstvu. 
Pečte zhruba 30 minut. 

Cheesecake by měl být před vytažením z trouby vždycky vprostřed trochu rosolovitý, ztuhne dodatečně. :)

Po vychladnutí ho nechte ještě pár hodin v lednici, dozdobte nasekanými pistáciemi a ukrojte si dle libosti. ♥









Komentáře