Vanilkový cheesecake s arónií

Letos je to léto dost horký. Na mě určitě. A tak když se byť jen trochu ochladí, využívám toho, žhavím troubu a peču :)
Jako třeba minulý víkend..

Pro cheesecaky mám slabost už dlouho. Přesně si pamatuju ten první. Je to 6 let zpátky. Děsně jsem se těšila, až ho ochutnám, tak jsem si taky pěkně spálila pusu. Od tý doby jsem jich pár upekla, tak už vím, že nejlíp chutná stejně druhý, třetí a někdy až čtvrtý den.
Jenže ty první byly plný másla.
Teď se to snažím dělat trochu jinak.
Po svým. 


Přísady

spodní vrstva
  • 115g ovesných sušenek
  • 25g jemných ovesných vloček
  • 80g žervé (nízkotučné)
  • 80ml sojového nebo jakéhokoli jiného mléka
krém
  • 250g nízkotučného tvarohu
  • 200g žervé
  • 2 šťastná vajíčka
  • vanilkové steviové kapky (nebo jiné sladidlo dle chuti + vanilkový lusk / esence)
  • citronová kůra (libovolné)
na závěr
  • menší sklenička zavařených aronií (černého jeřábu) nebo jiné libovolné bobulovité ovoce
  • cca 2g agaru (rostlinná želatina)

Postup

Troubu předehřejte na 180°C.
Rozdrcené sušenky smíchejte s vločkami, pak přidejte žervé a mléko. Dno menší dortové formy (o průměru cca 20cm) vystelte pečicím papírem a pak na něj směs rovnoměrně rozprostřete. 
Na krém dobře promíchejte všechny přísady a vlijte na sušenkový základ. 
Dejte péct na 30-35 minut. 

--------------------------

Měla jsem menší skleničku doma zavařených aronií. Byly tvrdší a vody (s rumem) v té skleničce bylo docela dost, byla by škoda ji nevyužít. Vlila jsem celý obsah do rendlíku a na mírném plameni aronie prohřála do změknutí. Tekutina se trochu zredukovala, rumová chuť se víc vsákla do plodů a nakonec jsem přisypala ještě zhruba 2g agaru a tak minutu míchala na stejném plameni. Potom jsem chvíli počkala a teplou, ne horkou směs, vylila na už krapet vychladlý cheesecake. 

--------------------------

Hotový cheesecake nechte v chladu minimálně pár hodin ale ideálně alespoň do druhého dne. 










Komentáře