Vláčné perníčky

Že jsem teď na půl roku bez svojí polovičky není tak úplně tajemstvím ..... #můjživotsvojákem..

Jsme od sebe několik tisíc kilometrů daleko, ale to mi nemohlo zabránit v tom, abych mu poslala nějakou drobnost k narozeninám.
Kousek domova.

Abych pravdu řekla, první, co mě napadlo byly perníčky a u těch jsem i zůstala :) 

Milujeme je oba, a tak vlastně bylo přece jen těžší vyřešit přepravu. 
Balení.  
Výběr přepravce.
Hmotnost balíku... a tak.
Jo a taky clení, aby to tam ti celníci nechtěli sníst dřív, než si to Filda převezme. 

Nakonec mi jich sice zůstalo víc doma kvůli váze, ale účel to splnilo a tak perníčky dorazily v pořádku tam, kam měly.
Všechny.
Bez zásahu celníků. 

Recept mám převzatý a upravený od kolegyně. Upravila jsem i množství, aby jich nebyly dvě krabice od bot. Nebo od televize.

Jo a víte, jak perníčky musí dobu odležet a nasát vlhkost, aby se s nimi nevylámaly zuby?
No, tak tyhle jsou měkký a vláčný hned po vytažení z trouby.
A proto jsem se o ně chtěla podělit i s vámi.  
Takže teď je budu moct pravidelně péct i já na poslední chvíli na Vánoce, Velikonoce, ... nebo jen tak.


Přísady

  • 370g hladké mouky
  • 100g moučkového cukru
  • 110g medu
  • 75g másla 
  • 2 šťastná vajíčka (od slepic z volného výběhu) 
  • 2 lžíce holandského kakaa
  • 2 čajové lžičky perníkového koření 
  • 1 čajová lžička skořice 
  • 1 čajová lžička jedlé sody

Postup

Utřete cukr s vejci, medem, rozpuštěným máslem a pak přidejte koření. Do směsi po částech přidávejte mouku se sodou a vypracujte v tuhé těsto. Zabaleného (ve folii) ho nechte v lednici odpočinout do druhého dne. 

Troubu předehřejte na 180°C. Těsto vyválejte na asi 3mm silný plát a vykrajujte tvary. Trochu nabydou :) Pečte je na plechu vyloženém pečicím papírem asi 5 minut. 
Pokud chcete, aby se leskly, po vytažení je potřete vajíčkem s vodou. 

Já jsem perníčky nezdobila, mám je ráda takhle. Holé. A navíc jsem se bála, že by se po cestě stejně otřískaly. Pokud byste je ale chtěli zdobit, tady máte tip 

na bílkovou polevu (na dvojnásobné množství perníčků):

  • 150g moučkového cukru
  • 1 bílek ze šťastného vajíčka
  • 1 čajová lžička jemného bramborového škrobu (Solamyl)
  • 1 čajová lžička citronové šťávy
  • kapka octu




Komentáře