Jednoduchý ovesný koláč s tvarohem

NEDĚLE... 

S nastraženýma ušima netrpělivě vyhlížím léto. Skoro slyším, jak klepe na dveře. Vlastně tam tak postává a už si pucuje boty o rohožku :) Nejradši bych mu ty dveře otevřela hned, ale musím si počkat do čtvrtka.

Zatím jen bosky poletuju s konví po zahradě, vyhýbám se včelkám v trávníku (marně) a s nadšením trhám slaďoučký třešně rovnou do pusy. Pár sobě a trochu i Maye, která pode mnou stojí a vrtícím ocáskem se mě snaží přesvědčit, že když se rozdělím, budou mi chutnat víc. Několik minut pak stojím u skoro červených malin a hypnotizuju je s myšlenkou ať už dozrajou! Nakonec si stejně jednu utrhnu a ušklíbnu se.. musím ještě pár dní počkat! A rybíz. Mmm.. rybíz.. ty červený bobulky, co jsou už teď tou skladko-kyselou šťávou nalitý tak, že vypadají, že asi brzo prasknou ♥

Mám jasno. S peckama v třešních jsem se totiž vypořádávala minulý týden a tomu rybízu prostě neodolám. Kdybych aspoň byla u sebe doma. Zasním se nad svou moukami nacpanou skříň k prasknutí. Nebo kdybych bývala jela na nákup když nebylo tak hezky. Venku je tak krásně, rozhodně se nepoženu do krámu :)

Když pod odborným dohledem chlupatý slečny Mayi čistím rybíz, v myšlenkách přemítám, co z mamčiný kuchyně by se dalo použít na letní koláč. Už od pátku mám chuť na cheesecake. Nebo aspoň něco podobného. Mám děsně ráda tyhle svěží koláčky a teplé skoro-letní dny si o nic jiného ani neříkají...

Sušenky žádný. Vajíčka žádný (ach ty moje víkendový snídaně pro tři). Olej jen slunečnicový (Přesně vím, co má mamka v úmyslu! Určitě si zase doveze nějaký domácí oliváč z dovolený ♥). Naštěstí s sebou vždycky tahám vločky a v tý skoro prázdný lednici mám tvaroh i jogurt. Není co víc řešit :)




Přísady

spodní vrstva

  • 150g jemných ovesných vloček
  • 250g bílého jogurtu
  • 1 vanilkový cukr 
  • 50g třtinového cukru
  • 1 polévková lžíce chia semínek
  • trochu vody
  • skořice (hodně skořice) 

tvaroh

  • 250g bílého jogurtu
  • 250g (nízkotučného) tvarohu 
  • 1 vanilkový cukr 
  • 40g třtinového cukru
  • skořice

na ozdobení

  • 200g rybízu (nebo jakékoli jiné ovoce dle chuti)

Postup

Smíchejte všechny přísady na spodní vrstvu, dochuťte skořicí (klidně i 4g). Pokud bude směs moc hustá (tak, že by se s tím dala někomu rozbít hlava), přidejte trochu vody, promíchejte a pak ji rovnoměrně rozprostřete na dno a boky (koláčové) formy. 

Potom smíchejte přísady na tvarohovou vrstvu a i sem přidejte skořici podle chuti :) 
Nalijte do vločkami vystlané formy a dozdobte ovocem.

Pečte v troubě předehřáté na 160° zhruba 60 minut (dokud tvaroh zlehka nezezlátne).













Komentáře