Celozrnný mrkváč bez oříšků

Na tenhle mrkváč by měly hrát snad i fanfáry. 
Konečně jsem docílila výsledku, ze kterého jsem vážně, vážně nadšená.

Všechno vyžaduje svůj čas a ty nejsprávnější podmínky. Ať už si pod tím představíte cokoli. Moje požadavky na čas znamenají to, že jsem musela ochutnat nespočet mrkváčů, abych si vypiplala ten svůj. A co se těch podmínek týče, v sobotu v 7 ráno mě vytáhlo sluníčko z postele, nasoukala jsem se do legín, popadla tenisky a šla si zaběhat. Dala jsem si sprchu, splácala ty nejluxusnější špaldovo-skořicové vafle ke snídani, pustila jsem si svůj oblíbený jazzový playlist, namlela kávu, neznámo jak dlouho ji popíjela, .. a v tomhle duchu se neslo celé ráno.
Miluju to.. 

Že budu péct mrkváč jsem podvědomě věděla už v týdnu, kdy jsem v krámě popadla hromadu "neperfektní mrkve". Ten název mě pobavil natolik, že jsem je tam nemohla nechat. Byly výrazně levnější než klasické jen proto, že byly polámané a křivé. Mě to přišlo roztomilý. Jo, mrkve... už mi asi trochu šplouchá na maják. 

Po tom, co dohrál playlist, jsem vstala od stolu, šla pustit výběr Louise Armstronga a navlékla zástěru. Z lednice a skříně s moukami jsem vytáhla všechno, co jsem myslela, že by v tom mém mrkváči mohlo být a začala kouzlit.

---------------------------------

Když chodíme s mou nejlepší kamarádkou na kávičky, většinou mi na stole přistane podobný kousek. Vždycky se dělíme, ale o tohle nemůžu. Ne, že bych byla takový hamoun (i když..), ale je alergická na ořechy. A na mrkváč bez ořechů jsem snad ještě nenarazila.  Takhle se o něj můžu konečně podělit i s ní a oříšky si navrch nasypat jen sobě. ♥



Přísady

Těsto

  • 3 šťastná vajíčka (od slepic z volného výběhu)
  • 80g třtinového cukru
  • 200ml rostlinného mléka (může být i kravské)
  • 100ml olivového oleje
  • 140g celozrnné špaldové mouky
  • 1 a půl lžičky skořice
  • půl lžičky sody
  • 1 lžička bezfosfátového kypřicího prášku
  • 40g ovesných, špaldových nebo pohankových vloček
  • 140g mrkve
  • kůra z poloviny 1 bio citronu (nebo 1 lžička bio sušené citronové kůry)

Tvarohový krém

  • 250g měkkého tvarohu 
  • 150g jogurtu
  • 45g třtinového cukru
  • citronová kůra dle chuti (druhá polovina z citronu na těsto)
  • 100ml vody
  • 3g agar (což je něco jako rostlinná želatina, takže můžete nahradit želatinou podle návodu)


Používala jsem dortovou formu o velikosti 24cm. Příště klidně zdvojnásobím dávku všeho, abych ho mohla v polovině rozříznout a potřít ještě uvnitř. Tím samozřejmě adekvátně protáhnu i dobu pečení. :)

Postup

Předehřejte troubu na 180°C. Zapínala jsem ji na vrchní i spodní ohřev, aby se korpus rovnoměrně propekl. 
Ve větší míse rozšlehejte vajíčka s cukrem do pěny. Přidejte mléko a olej, zase trochu prošlehejte. Potom přidejte prosátou mouku, skořici, sodu a kypřicí prášek. V tenhle moment je lepší, pokud jste používali metlu, vyměnit ji za stěrku. Všechno důkladně promíchejte a pak už jen přidejte na jemno nastrouhanou mrkev, vločky a citronovou kůru. 
Těsto přesuňte do formy. Pokud máte nějakou, která nemá nepřilnavý povrch, tak ji nejprve vyložte pečicím papírem nebo vymažte olejem a vysypte třeba kokosem nebo pomletými vločkami :).
Pečte 35-40 minut. 
Špejle samozřejmě pomůže zjistit, zda už je korpus hotový. Já to vždycky poznám tak, že do trouby sice nakukuju, kolikrát si říkám, že už bych to třeba i vytáhla, ale stejně to tam nechám do té doby, než začne vonět skořice. To je ten nejlepší moment na vytažení :)

Korpus nechte vychladnou a pak si připravte krém.
Na něj vyšlehejte tvaroh, jogurt, cukr a citronovou kůru. Do malého rendlíku vlijte vodu a počkejte, než začne zlehka probublávat a pak do ní vsypte agar. Metlou promíchejte a když trochu vychladne, vlijte do tvarohové směsi. Zase důkladně promíchejte a pak už jen nalijte rovnoměrně na korpus. 

Celý mrkváč dejte aspoň na 2-3 hodinky do lednice. 

Já jsem ho tentokrát nazdobila sušenými jedlými květy růží. Myslím, že by se nemusel hanbou krčit ani na kdejaké svatbě ♥ 
A do těch fotek jsem se absolutně zamilovala. 

Tak dobrou chuť.. 












Komentáře