Základní ovesná kaše

Jelikož my holky se chceme hlavně sobě líbit !, pořád máme nutkání hlídat si nejen váhu. A lidi okolo se jen diví naší věčný nespokojenosti. Občas mám v hlavě takového titěrného broučka a říkám si, že bych se sebou mohla být trochu víc smířenější, ale víte co?
- Nebudu! -
A vůbec mi to nevadí. :) Protože když s něčím nejsem spokojená, mám neustálou potřebu na tom pracovat. A to je dobře. A týká se to všech věcí okolo mě. Ať už toho, že chci uběhnout 10 km na jeden zátah a když už to dám, brečím radostí, protože vím, kolik dřiny a úsilí za tím stojí. Chvíli mi ten pocit vydrží, ale když už to zvládnu párkrát za sebou (zas tolikrát to ještě nebylo), posunu si hranice, stanovím další cíl a pracuju na tom, abych to uběhla rychleji. A takhle je to se vším. Když bych se s tou desítkou smířila tak, jak je, už to pro mě bude něco jako rutina. Pocit uspokojení přece přichází, když zvítězíte sami nad sebou přes všechnu tu dřinu, přes kterou se musíte nejdřív dostat. Většinou to bolí, to uznávám, ale výsledek za to stojí. 

Když mám teda pocit, že moje váha není úplně optimální, upravuju si decentně jídelníček na to, abych změnu nepocítila a nemusela hladovět. A když říkám decentně, myslím opravdu malé změny, které ve výsledku i ušetří něco málo v rozpočtu :)
Jsou věci, které si odepřít nedokážu. Počínaje vysokoprocentní čokoládou a ořechy. Obě věci dost výrazně zatěžují můj kalorický příjem. Naštěstí pro mě příznivě ovlivňují můj psychický i fyzický výkon a celkové zdraví svým obsahem jak makro, tak mikroživin. 

Ovesnou kaši si vždycky dělám čistě na rostlinný bázi. Je to z toho důvodu, že je pro mě mnohem líp stravitelná a taky mi tak mnohem víc chutná. Takže na ni používám většinou rostlinné mléko. Abych ale ukázala tu malou změnu v kalorickým příjmu, kterou mám na mysli, v tomhle případě ho nahrazuju vodou, což mi dává skvělou možnost udělat si kaši naslano (o tom ale jindy).


Přísady

  • cca 60g jemných ovesných vloček (mají tu výhodu, že se nemusí dopředu namáčet a ani moc dlouho vařit, jsou hned měkké)
  • cca 200ml vody
  • špetka himalájské soli
  • skořice / perníkové koření

Záměrně neuvádím úplně přesně množství vloček ani vody. Někdy je pro mě 60g vloček málo, někdy moc. Někdy mám chuť na hustší a jindy na trochu řidší konzistenci. U jemných ovesných vloček je super to, že v průběhu vaření je můžete klidně přisypat a nebo dolít vodu. Když se mi náhodou podaří udělat kaše trochu víc, prostě ji po vychladnutí dám do uzavíratelné nádoby do lednice ať už ke svačině nebo na snídani na další den. 

Postup

Vodu v menším hrnci přiveďte k varu, přisypte vločky a míchejte do zhoustnutí. Dochuťte špetkou soli, případně skořicí a / nebo perníkovým kořením. 
Základ nijak nedoslazuju, protože si kaši radši dozdobím na závěr a nakrmím i oči ♥.

V tomhle případě jsem si kaši ozdobila hořkým kakaem, lyofilizovanými (mrazem sušenými) třešněmi, mandlemi a mým oblíbeným mandlovým máslem s perníkovou příchutí.  











Komentáře