Tofu jablečné knedlíky

Tvarohové ovocné knedlíky jsem měla vždycky hodně ráda. A nejvíc ty od babičky, protože mi do nich dávala maliny! ♥ Na ty malinové jsem snad ani jinde nenarazila, proto jsem pak chtěla už jen knedlíky, které jsou něčím jiné.

Když jsem byla čistě na rostlinné stravě, musela jsem se trochu poprat s chutěmi na svá oblíbená jídla. Moje strava je dost pestrá, takže je nemusím mít pořád, když už mě to ale přepadne, jen tak něco mi tyhle chutě nezažene.

V tomhle případě to ale nebylo vůbec těžké. Tvaroh se dá ve většině receptů dost snadno nahradit tofu. Já mám navíc ráda jablka, která mám vždycky po ruce, takže náplň byla jasná! :)


Přísady

Těsto

  • 180g bílého pevného tofu
  • 125g hedvábného (silken) tofu (oproti klasickému tofu je to hedvábné nejen strukturou, ale i chuťově mnohem jemnější)
  • 1 lžička perníkového koření
  • zrníčka z vanilkového lusku / vanilková esence (libovolné)
  • 1-2 hrnky špaldové mouky (začínala jsem s jedním hrnkem a postupně přidávala v průběhu zpracovávání těsta tak, aby bylo kompaktní a dalo se snadno vyválet)
  • špetka soli

Náplň

  • 2 větší nahrubo nastrouhaná jablka
  • skořice
  • muškátový oříšek
  • dvě zarovnané lžíce melasového třtinového cukru (podle mě chutná jako karamel) / jiné libovolné sladidlo

Postup

Oba druhy tofu společně rozmixujte na kaši. Přidejte perníkové koření, vanilku, špetku soli a spolu se špaldovou moukou ručně zpracujte v pevnou hmotu. Mělo by stačit 1 a půl hrnku. Kdyby ne, tak mouku pro jistotu ještě přidejte. Směs by neměla být příliš lepivá, ale musí držet pohromadě. 
Vypracované těsto dejte asi na půl až jednu hodinku do lednice vychladit a mezitím si připravte náplň. 
Nastrouhejte jablka (já je neloupu, protože ve slupce je nejvíce vitamínů), přidejte zbylé přísady a smíchejte. 

Těsto si (na pomoučeném vále) vyválejte na asi 1 cm silný plát, z něj vykrajujte sklenicí kolečka, která potom naplníte jablky. Aby knedlíčky držely pohromadě, je lepší z náplně vždycky vymačkat přebytečnou šťávu. 

Knedlíky vařte ve vroucí vodě dokud nevyplavou a pak ještě další minutku.

Před vařením je vždycky radši zamrazím, aby to přežily vcelku. 

Když byly ještě teplé, obalila jsem je v rozemletých mandlích, na porci přelila lžičkou tahini (sezamové pasty) a aby toho nebylo málo, doladila zrníčky z granátového jablka. 

Z těsta, na které mi nezbyla náplň, jsem vytvořila malé kuličky. Ty mám v mrazáku po ruce pro případ, až zase dostanu chuť na nějakou jinou variantu, třeba právě s přelivem z horkých malin ♥




Komentáře