Křehké sladko-slané arašídové sušenky

Myslím, že to, že mám ráda sladké, neutajím..
V tomhle případě, bych ale to - sladké -, měla dát spíš do uvozovek, takže..

- Mám ráda "sladké" -

Klasický cukr vídám snad jen na Vánoce. A po pár kouscích cukroví od babiček mám dojem, že každou chvíli budu mít něco jako cukrový šok. Existuje vůbec něco takového?

Když na pár měsíců vysadíte cukr a veškerá jiná sladidla (med, kokosový cukr, stévie, javorový sirup atp.), vaše chutě se změní natolik, že pak není zase až tak snadné ho zařadit zpátky do jídelníčku. Tím chci říct - ne, že by mi dortíčky nejely, ale uspokojí mě daleko menší množství než dřív, protože jsou na mě většinou dost sladké. Vlastně mě i přepadá stav, že mám pocit, že mi snad vypadají zuby po té cukrové náloži.

Má to obrovskou škálu výhod. Počínaje tím, že základní potraviny rázem dostanou úplně jiný rozměr. Najednou i samotná cuketa má nějakou chuť. Moje chuťové pohárky se vytříbily natolik, že od sebe rozeznám i několik druhů hořké čokolády přesto, že mají všechny stejné procento kakaa. Cukr mi dost často nahrazuje skořice nebo perníkové koření. Ačkoli se to nezdá, taková skořice je sama o sobě nasládlá. Navíc má v sobě plno benefitů jako například, že zrychluje metabolismus. Takže místo toho, abych se cpala cukrem, který jde primárně do podkožního tuku v oblasti břicha, dám si skořici, která mi ho pomůže spálit. A takhle bych tady mohla pokračovat donekonečna a ještě dál.. 

Dost často mě přepadá chuť na sušenky, ale proto, že nejsem úplně ztotožněná se složením 99 % z těch, co se dají normálně koupit (cukr, palmový tuk, ...), už si dávám jen ty, které si doma splácám. A jako většina z mých výtvorů, jsou i sušenky pokaždé svým složením úplně jiné. Tyhle jsem si ale zapsala, tak se o ně můžu podělit :)




Přísady

  • 30g ovesné mouky
  • 30g kokosové mouky
  • 20g ovesných vloček
  • 15g arašídů
  • 20g kvalitní hořké čokolády (70 % +)
  • 1 vrchovatá polévkové lžíce arašídového másla
  • 1,5 polévkové lžíce kokosového oleje
  • 2 polévkové lžíce olivového oleje
  • 1 lžička bezfosfátového kypřícího prášku
  • 1,5 lžičky skořice
  • špetka soli
  • libovolné - 1 lžíce medu / flavdrops / steviové kapky / nebo jakékoli jiné sladidlo - to nechám na vás :)
Vím, že je při nejmenším dost zvláštní, že u sladidla velmi zřídka uvádím nějaké množství. Každý recept v průběhu slazení ochutnávám, a tak poznám, jestli to bude na mě dostatečně "sladké". Proto doporučuju, abyste to dělali zrovna tak. Každý recept vychází z experimentování a z toho důvodu, že už vážně skoro nesladím, je lepší, abyste si to vyladili podle sebe :)

Postup

Arašídy a čokoládu nasekejte na libovolně velké kusy. Pak je smíchejte spolu se všemi ostatními suchými ingrediencemi. Přidejte olivový a rozpuštěný kokosový olej, arašídové máslo, případně med a zpracujte v kompaktní těsto. Z něj pak tvořte malé kuličky, ty pak na plechu vyloženém pečicím papírem splácněte na zhruba 1 cm vysoké sušenky. 

Do na 180° C předehřáté trouby s nimi při nejlepším maximálně na 7 minut. 

Po vytažení jsou trochu měkké, zesušenkovatí po tom, co vychladnou. ♥






Komentáře