Kostičky z arašídového másla a sezamové pasty - tahini

Otevřeně a bez mučení přiznávám, že jsem závislák na ořechových máslech.

Miluju ořechy. Kdybych měla vyjmenovat, které nejvíc, tak se toho asi nedočkáte, protože si na každém druhu něco najdu! Už při pomyšlení, jak zabořím lžičku do sklenice s máslem z kešu ořechů, si skoro slintám na klávesnici.. to je jedno z jídel, které jsem radši nikdy neměla ochutnat! ♥
Tyhle kostičky, na které se chystám, jsou ale ozvláštněné ještě špetkou himalájské soli, která vždycky vyzdvihne všechny sladkosti až ke hvězdám. Proč by mi jinak babička i mamka dávaly špetku soli do krupicové kaše?

Jsou příšerně jednoduché a plné prospěšných živin a zdravých tuků.




Přísady

  • 2 polévkové lžíce tahini (sezamová pasta)
  • 2 polévkové lžíce jemného arašídového másla
  • 15g vanilkového proteinu (sojového nebo kteréhokoli jiného)
  • 1 lžička datlového sirupu 
  • 1 polévková lžíce kokosového oleje
  • špetka himalájské soli
Nejlepší na tom všem je postup. Je to tak jednoduchý, že to snad není ani pravda.. 

Postup

Všechny přísady vložte do misky (nemusí být moc velká), důkladně promíchejte, aby směs neobsahovala žádné hrudky z proteinu. Záleží určitě na vlastnostech zvoleného proteinu. S tím, který jsem použila tentokrát já - MyProtein - sojový izolát, to jde bez problému. 
Pak tuhle krémovou směs přesuňte do silikonové formy na led a navrch nebo dovnitř můžete ještě jednotlivé kostičky doplnit různými posypkami. 

Já jsem použila - mandle, čokoládu s 90 % kakaa, slunečnicová semínka, černý sezam a strouhaný kokos.

Na závěr vložte naplněnou formu alespoň na 3/4 hodiny do mrazáku. 

(Pokud nemáte silikonovou formu na led, můžete vyložit nějakou menší nádobu s rovným dnem folií nebo pečicím papírem a celou směs na ni vlít. Pak je postup se zmrazením stejný. Po vytažení rozlámejte nebo nakrájejte na libovolné kusy.)

Nejlepší na téhle dobrotě je to, že ji můžete mít schovanou v mrazáku a vytáhnout alespoň 5 minut před tím, než si budete chtít pochutnat :). Já si tyhle kostičky dávám třeba na teplou ovesnou kaši. Na to, jak se to máslíčko navrchu rozpouští bych se mohla dívat pořád ♥




Komentáře