Kokosovo - citronový vegan cheesecake

Káva bez zákusku, to je jako..

Já vlastně ani nevím.

Nepamatuju si, kdy naposled jsem něco takového podstoupila. 


No upřímně, trochu to přeháním, ale je to jedno z těch klišé, co vám mají "decentně" naznačit, že káva a zákusek k sobě prostě patří. :)

Přiznejte se.. kdo nemáte rádi cheesecake! Já ho miluju ♥ Vymyslet vegan variantu při mých experimentech na rostlinné stravě, pro mě byla tak trochu nutnost. Musím se ale přiznat, že když jsem si hledala pro inspiraci nějaké recepty, byla jsem trochu zklamaná. 

Přidat oříšky do spodní vrstvy mi nevadí, dala bych jich tam zhruba 100g, to je snesitelné. Většina veganských a ještě ke všemu raw zákusků je ale většinou s krémem na bázi kešu ořechů - kvůli jejich jemnosti - což není úplně nejlevnější záležitost. Kdo mi zaručí, že se mi to podaří a nebudu si ho pak muset celý sníst sama? Nechci utratit jmění za pytel ořechů a pak si na nich ani nepochutnat. To si je radši sice koupím, ale sním jen tak ♥

Nebylo prostě jiné východisko, než si vytvořit něco svého a z úplně jiných surovin. Nehledě na to, že jsem tehdy měla jet na víkend ke kamarádce, která má alergii na oříšky. To byla neodmítnutelná výzva. 


Přísady

spodní vrstva
  • 100g ovesných vloček / ovesné mouky
  • 150g kokosové mouky
  • 100g kokosového oleje

krém
  • 180g pevného tofu 
  • 250g hedvábného tofu
  • 140ml kokosového mléka (používám značku Real Thai - jejich kokosové mléko v nápojovém kartonu je přirozeně sladké a svým složením nejlepší, co jsem měla)
  • 60g kokosového oleje 
  • šťáva a kůra z 1 většího citronu
  • flavdrops / stévie / nebo jiné sladidlo (jako obvykle - neuvádím množství - slaďte, až když máte všechny ostatní přísady smíchané)

Postup

Ovesné vločky nechejte buď celé, rozemelte je nebo použijte ovesnou mouku. To nechám na vás. Já si vždycky vybírám zlatou střední cestu, takže je trochu pomelu. 
Vločky smíchejte s kokosovou mouku a rozpuštěným kokosovým olejem. Vzniklou směs natlačte rovnoměrně do formy. 
Myslím, že není nutné základ nijak sladit, protože kokosová mouka je sama o sobě nasládlá a kokosový olej, pokud použijete přirozený, ten který není zbavený kokosové vůně, je taky trochu sladký. 

Potom si dohladka rozmixujte oba druhy tofu. Mělo by to jít snadno. Pokud by vám ale mixér trochu zadrhával, přilijte trochu kokosového mléka. Jakmile je tofu opravdu hladké, můžete přidat zbývající přísady. Chce to, aby byl kokosový olej v tekutém stavu. Pokud byste měli tofu vytažené z lednice a bylo by studené, kokosový olej by se nemusel dobře vmíchat a udělal by vám hrudky. 
Jak jsem zmínila už u přísad, slaďte až nakonec a podle chuti! 

Může se zdát, že je krém moc tekutý na to, aby ztuhl. Nebojte se. Vlijte ho na základní vrstvu a vložte na několik hodin do lednice. Ideálně alespoň přes noc :)

Já jsem cheesecake nakonec polila ještě "domácím" slaným karamelem. Ten by měl být z kokosového mléka a kokosového cukru. Takže se k tomu perfektně hodí :)
Recept na něj vám ale bohužel neprozradím, ten je totiž od holek z nejlepší trutnovské kavárničky 
- Lesa -









Komentáře