Kokosové chipsy

- Mám takovou úchylku. -
No dobře, není to úplně úchylka, ale není to taky úplně normální. Naštěstí mě konejší ten fakt, že vím, že v tom nejsem sama! Trávím hodně času na eshopech se zdravou a alternativní výživou. Nejvíc času mi vždycky zabere, rozhodnout se, co ze sortimentu spíš nechci. Protože jsem vnitřně přesvědčená, že potřebuju VŠECHNO.

Poslední dobou, jakoby se roztrhl pytel s kokosovými chipsy. Vždycky vážně odolávám, nepřihodit si je do košíku. Většina firem, které je prodávají, mají totiž neuvěřitelné obaly. A co si budeme povídat, on ten obal dělá fakt hodně. -_-
Jenže ten design taky něco stojí a pak to pěkně napálí i cenu. Na druhou stranu, kokosový ořech v krámě je skoro za hubičku a rozdělat ho, je pro mě dost vtipný program na celé dopoledne, takže v tomhle případě, u mě vyhrál pokus o - homemade - variantu.

K mému překvapení to dopadlo vážně dobře a slané kokosové chipsy jsou super obměnou pro jakékoli nezdravé mlsání.
Příště je zkusím nasladko s perníkovým kořením. ♥


Přísady

  • 1 kokosový ořech
  • himalájská sůl (cca 1 zarovnaná lžička)
Můžete použít i lžičku kokosového nebo olivového oleje, mě to ale přišlo zbytečný :)

Postup

Způsob rozdělání kokosového ořechu nechám na vás. Já si s ním vždycky užiju. Když není po ruce nikdo s vrtačkou a flexou, stačí mi ale většinou šroubovák a kladívko. Kokosový ořech má takové tři body, které mně osobně trochu připomínají otvory na bowlingové kouli. K jednomu z nich přiložím hrot šroubováku a zarazím ho dovnitř kladívkem. Vyliju všechnu tekutinu bokem do skleničky, no ale většinou spíš rovnou do pusy.
Pak následuje trošku hrubší síla - rozlousknutí ořechu kladívkem. Když jsem to zkoušela poprvé, kokos byl na útěku a vypadalo to spíš, jako kdybych se ho snažila zabít, a to dost násilně. 

Většinou si pak už nemusím ani lámat hlavu tím, jak dostanu kokosovou dužinu ze skořápky, protože je skořápka na tolik kusů, že z ní dužinu dost snadno odloupnu. Až se vám podaří tohle, můžete se vrhnout na chipsy. 

Troubu si předehřejte na 150° C. Větším nožem dužinu nakrájejte na tenké plátky a rozprostřete na plech. Pečte asi 3-5 minut a rozhodně doporučuju je pořád kontrolovat a třeba i promíchat. Záleží, jak rovnoměrně vám peče trouba. Ještě teplé kokosové chipsy vložte do mísy a promíchejte se solí. 

Další variantou je, chipsy osolit (a promíchat s olejem) ještě před pečením. 




Komentáře

Okomentovat