Brownies z arašídové mouky

Znáte ten pocit, kdy se na chvíli zastavíte a dojde vám, že máte kolem sebe ty úplně nejlepší lidi? Nebo že vás všichni okolo znají víc, než jste kdy mohli doufat? ♥
Strašně mě baví, když na chvíli všeho nechám a jen si tak brouzdám svými myšlenkami. Přemítám, co se za celý den - týden - měsíc - ... událo a i když mi zrovna není úplně fajn, vždycky se stejně přistihnu, že se culím :) 
Úsměv a laskavost jsou jedny z věcí, které jsou zadarmo. Mně se osvědčily. Vlastně vždycky dostanu ještě něco na oplátku a většinou to začíná u skvělého pocitu a občas se to zvrtne ještě v něco mnohem většího. 
No a v podstatě díky a vlastně nejen díky tomu ♥, mám doma hodně velkou zásobu čokolády. Že ji miluju, není žádné tajemství, a tak se mi tahle zásoba zvětšuje víc, než jsem vůbec schopná ji ztenčovat u šálku kávy. Tak mi nakonec nezbude nic jiného, než ZASE něco upéct.

Nejsem žádný odpůrce klasických mouk, lepku, atp., ale skoro nikdy po nich v krámě nesáhnu. Co mě ale přitáhne vcelku zaručeně, jsou věci, které jsem ještě nezkusila anebo je vůbec vidím poprvé. Nedávno, když jsem brouzdala na internetu a hledala, co mi doma zase úplně nezbytně chybí a co musím doplnit, narazila jsem na arašídovou mouku. A abych si připomněla (protože to je bezpochybně nutné), že oříšky jsou moje, objednala jsem jich rovnou zásobu, protože s tím se člověk nemůže trefit vedle. Stejného výsledku samozřejmě můžete dosáhnout jejich rozemletím, já jsem se ale rozhodla, že si to pro tentokrát trochu usnadním, ušetřím nádobí a nějaký čas :)


Přísady


  • 170g kvalitní hořké čokolády (70 % +)
  • 70g ghee (přepuštěné máslo)
  • 70g kokosového oleje
  • 80g kokosového cukru
  • 1/4 hrnku rostlinného nebo jiného spíš tučnějšího mléka
  • 3 šťastná vajíčka (= vajíčka od slepic z volného výběhu)
  • 140g arašídové mouky
  • 4 polévkové lžíce raw kakaa (stejně by mělo fungovat i holandské)
  • vanilkové stéviové kapky, vanilkový lusk nebo vanilková esence
  • špetka soli
Pokud použijete přepuštěné máslo a rostlinné mléko, brownies budou bez laktózy :).

Postup

Nejprve si předehřejte troubu na 180° C.
Já čokoládu rozpouštím ve vodní lázni, pak přimíchám rozpuštěné máslo, olej, cukr, zašlehám mléko a vejce. Stejnou službu ale udělá, i když všechny tyhle přísady (kromě vajec) dáte tak na 1 a půl minuty do mikrovlnné trouby. Když směs není dostatečně rozpuštěná, ještě ji tam zkuste na další půl minuty dát, pak promíchejte a zašlehejte k ní celá vajíčka.
Do tekuté směsi přidejte špetku soli, vanilkové kapky nebo jinou z variant (dle chuti),  kakao a arašídovou mouku.
Vzniklé těsto přemístěte na menší plech vyložený pečícím papírem a pečte zhruba 12 minut.
Brownies nesmějí být vysušené, je to spíš jeden z těch dezertů, který je lepší na lžičku. Po 12ti minutách mi ale krásně držely pohromadě a i tak byly pořád vláčné. :)
Ideální je nechat je odležet něčím přikryté, aby neoschly a měly stejnou strukturu uvnitř i na povrchu. ♥



A kdyby vás zajímalo, odkud mám arašídovou mouku, tak mrkněte na stránky Life Like. :)


Komentáře